Nu har jag stickat klart min provlapp. Jag använde sticksätten: Rätstickning, Slätstickning och Resårstickning. När man stickar rätstickning så stickar man alla varv med räta maskor. När man stickar slätstickning så stickar man vartannat varv räta maskor och vartannat aviga. Och när man stickar resårstickning så stickar man 1 rät maska och 1 avig maska eller 2 räta maskor och 2 aviga.
Jag tyckte rätstickning var lättast för då stickade man likadant hela tiden och resårstickning var svårast tyckte jag för det var så mycket man var tvungen att komma ihåg och så blev det inte så bra.
Idag har jag på mig en stickad tröja.

Det här är min provlapp.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar