Vi har börjat med att göra bakdukar i slöjden.
Förra gången så skulle vi välja vilken färg vi ville ha på vårat tyg och då valde jag att ha röd, då klippte vi ut en ganska stor fyrkantig bit och sen hann vi inte så mycket mer.
Den här gången så började jag med att stryka mitt tyg och sen så trädde jag symaskinen.
Sen så skulle jag sy med flerstegssicksack runt kanterna på min tygbit.
Efter det så skulle jag vika in 2 cm tyg på långsidorna och stryka det och sen nåla fast det, sen sydde jag långsidorna med raksöm 1,5 cm från kanterna.
Sen hann jag inte mer, men nästa gång ska jag sy dom andra kanterna och sen ska jag komma på något bra jag kan brodera på min bakduk.
Varför sydde du med sicksack runt kanterna på tyget?
SvaraRaderaHur gjorde du för att hålla dig på rätt avstånd från kanten när du sydde fållarna?